Tevreden medewerkers: Ammehoela!

Medewerkerstevredenheid is niet meer van deze tijd. Het doet mij denken aan de uitdrukking ‘een boterhammetje tevredenheid’. Een boterham met niets, zonder extra’s dat het nou nèt even lekker maakt. Geen wonder dat de resultaten van tevredenheidsonderzoeken in de archieven van HR verdwijnen. Deze cijfers zeggen niets, ze zijn een momentopname en geven geen inzicht in waar het ècht om draait.

Lees verder!

Hoe succesvolle organisaties van hun missie een motor en magneet maken.

Mensen met een doel in het leven zijn gelukkiger.
Mensen die hun talent gebruiken om dit doel te bereiken, zullen groeien.
Mensen die hun talent gebruiken èn de juiste ondersteuning en middelen organiseren om hun doel te bereiken, werken met ambitie en zijn dolgelukkig.

Doelen hoeven niet groots of wereldverbeterend te zijn.
Talenten maken jou uniek, maar ze tellen pas ècht als je ze gebruikt.
Geluk voor jou, betekent iets anders dan voor mij.

Lees verder!

Waarom harde werkers organisaties laten zinken

Organisaties met een hoge medewerkerbetrokkenheid hebben bewezen anderhalf keer zo hoge ROI dan hun concurrenten. Wat is er voor nodig om binnen je organisatie een cultuur te bouwen van betrokken en missie gedreven medewerkers? Wat doen deze succesvolle organisaties anders en hoe komt het dat het zo moeilijk is om medewerkerbetrokkenheid binnen organisaties te laten groeien?

Lees verder!

5 tips voor een zinnig beoordelingsgesprek

Niemand heeft er zin in… Managers zien het als een van de vervelendste taken en voelen zich gedwongen om het te doen. Performance reviews of beoordelingsgesprekken worden meer gezien als tijdrovend dan dat ze als nuttig worden ervaren. Hebben uw medewerkers en uw onderneming er voordeel bij?

Lees verder!

Millennials kiezen voor ‘progress’ in plaats van ‘profit’.

Een interessante uitzending vanavond van VPRO’s Tegenlicht over de betekenis-economie. Niet te missen voor CEO’s en HR strategen. Recent onderzoek laat zien dat jonge mensen hun werkgever vooral kiezen om hun maatschappelijke betekenis. Deze millenniumgeneratie wil betekenis ervaren en waardevolle ervaringen opdoen. Bedrijven met een sociale missie komen aan deze wens tegemoet. Bedrijven die maatschappij verbeterend…

Lees verder!